View Viisaampi Marketing portfolio in Pinterest.

 

Internet Explorer 6–8 ei tue kaikkia sivuston ominaisuuksia. Selainpäivitys myös tietoturvasyistä suositeltava!

 

Ajankohtaista

Viisaampi blogi, uutiset, tiedotteet

Kuulumisia

18.2.2016 – , Viisaampi blogi, ei kommentteja

Viisaampi blogi on ollut kerännyt pölyä jo kuukausia, pahoitteluni siitä! Syynä ei kuitenkaan ole toiminnan hiipuminen, päinvastoin.


hukkanetti

Paljon on ehtinyt tapahtua siitä kun viimeksi ehdin istahtamaan alas yrityksen oman blogin ääreen. Yksi asia on kuitenkin pysynyt muuttumattomana: Viisaampi markkinointi on edelleenkin ytimeltään yhden hengen toimisto, joka pystyy kokoaan isompiin tekoihin vuosien varrella entisestään vahvistuneen kumppaniverkostonsa tuella.

Mitä tulee muutoksiin, suurin on ollut yhteistyön tiivistyminen entisestään Suomen ensimmäisen ympäristöstandardoidun liikuntakeskuksen, Liikuntakeskus Hukan kanssa. Itse asiassa vuoden 2014 loppupuolelta alkaen olen toiminut yritykseni kautta Hukan markkinointipäällikön tehtävissä.

Tätä nykyä ensisijainen tehtäväni Hukalla on siis päättää mihin, millä lailla, ja minkä tavoitteiden edistämiseksi Hukan markkinointibudjetti käytetään. Huiman mielenkiintoista hommaa!

Hukka.netin uudistus

Eräs näistä päätöksistä on ollut Hukan verkkosivuston uudistaminen. Olimme todenneet ajastaan jääneen hukka.netin muodostavan pullonkaulan monien sekä taloudellisten että asiakaspalvelullisten tavoitteiden suhteen. Siksi päätin että aloitamme kehitystyön puhtaalta pöydältä ja rakennamme sivuston kokonaan uusiksi tarve- ja käytettävyysanalyysin perusteella.

Analysoin kävijämäärät ja sivuston yleisimmät ”käyttäjäpolut” sekä vuosien varrella kertyneet asiakaspalautteet sivuston käytöstä. Siitä etenin sivuston senhetkisen rakenteen analyysiin ja kritiikkiin, jonka perusteella hahmottelin sivustolle yksinkertaisemman, asiakastarpeiden mukaiseksi optimoidun rakenteen.

Seuraavana oli vuorossa tuottajien kilpailuttaminen ulkoasun, käyttöliittymän ja toiminnallisuuksien suhteen ja tuottajan valinta. Parhaan tarjouksen perusteella valitsin tehtävään Hukan pitkäaikaisen yhteistyökumppanin, Laboratiorio Uleåborgin. Tekstintuotannon lisätueksi valitsin taitavan Friendlyn.

Tässä vaiheessa roolini muuttui joidenkin tekstiosuuksien laatimisen ohella ensisijaisesti projektinjohtamiseksi. Valvoin ja tarpeen mukaan kommentoin ulkoasun ja toiminnallisuuksien edistymistä, haastattelin Hukan tiimipäälliköitä kunkin osaamisalueelle kuuluvien sisältöjen suhteen ja yleisesti ottaen pidin projektin pyörimässä.

Pohdittuamme ja hiottuamme yhdessä tuhansia pieniä yksityiskohtia pääsimme lopulta vuoden 2015 lopulla julkaisemaan uuden sivuston. Eikä tarvinne mainitakaan, että olemme tuloksesta todella ylpeitä! Katso www.hukka.net.

Uusi luola

Syksyllä 2015 Viisaampi markkinointi siirsi tukikohtansa Kempeleen Takatielle. Tämä on syytä mainita lähinnä siksi, miten vähän tällä muutoksella on ollut merkitystä asiakkaideni elämään.

Mainostoimistothan usein pyrkivät vakuuttamaan luovuuttaan jo toimitiloistaan lähtien, kuten toki oikein onkin. Sisustus ja kalusteet ovat viimeisen päälle ja tietenkin värikoordinoitu, palaveripullan hillosilmä on yrityksen brändivärin mukainen ja viimeisetkin luovuusepäilyt karkoittaa aulan retroflipperi.

Hyvä näin! Viisaampi markkinointi tekee kuitenkin toisin. Takatien toimisto on luola, pieni sekainen huone jossa tehdään töitä, piste. Luovuudesta tai visuaalisesta kyvykkyydestä se tuskin vakuuttaa ketään, mutta: se vakuuttaa, että minulta tilatessasi saat asiaa ja maksat vain asiasta. Retroflipperin ja värikoodatun viinerin hintaa ei ole jyvitetty laskutukseesi; sekin raha on käytetty osaamiseni ja kumppaniverkostoni edelleen kehittämiseen.

Kukin tyylillään!

Mitä kuuluu, Suomi?

Myös Suomi on muuttunut paljon siitä kun perustin ympäristö- ja yhteiskuntavastuullisen mainostoimistoni syksyllä 2013 – eikä ikävä kyllä vain positiiviseen suuntaan. Tasa-arvoon, inhimillisyyteen ja elinvoimaisen luonnon säilyttämiseen sitoutuneita toimijoita tarvitaan kuumeisemmin kuin koskaan.

Vaikka siis kiirettä pitää, pystyn kyllä järjestämään aikaa markkinointi- ja viestintäpulmiesi ratkaisemiselle, etenkin jos tuotteesi tai palvelusi aidosti edistää ympäristön ja ihmisten hyvinvointia. Ota yhteyttä samuli at viisaampi.fi tai 045 117 5544 niin jutellaan!

 

Ota kantaa

Kiitos!